zondag 18 september 2011

Dag Vijftien

Gistermiddag werd ik tegendraads. Ik neem die laatste pil gewoon niet! Handig... Want mijn collega's kwamen eten en aangezien ik ook moest werken had enige rust en structuur mij wel geholpen in alle drukte die komt kijken bij 'gastvrouw' spelen. Maar ik had mij iets in mijn hoofd gezet. Heel eerlijk mede ingegeven door het feit dat ik wel een wijntje wilde drinken. De pillen en alcohol, het staat op de verpakking nog extra vermeld, is een no go! Ik dacht dat dat wel mee zou vallen en dus heb ik vorige week op een avond twee biertjes op. Zeer voorzichtig en netjes dus. Ik was aan het eind van de avond meer vrolijk van alle glazen cola dan van de alcohol. Tot de volgende morgen. Het liefst had ik die dag mijn relatie met de wc-pot eens aangehaald. Maar ik moest werken. Met het gevoel alsof ik net door vijf treinen overreden was. Jum! De pillen dempen de alcohol maar vergroten het kater-gevoel, of creeeren die gewoon op eigen houtje. Goed, ik had trek in een wijntje en nam dus mijn derde pil niet. Tot grote hilariteit van mijn collega's die mijn ADD-kook-perikelen mochten aanschouwen. Pannen op het vuur laten staan zonder iets er in, om na vijf minuten niet te weten wat je er in had willen doen. Twee uien pakken waarvan je er eentje geschild en gesneden in de pan gooit om dan te bedenken dat er twee in moesten, maar waar was die tweede nou gebleven? Na flink zoeken, en zo groot is die keuken niet, vond mijn collega de ui boven de prullenbak. Aan het eind van de avond vond ik daar ook twee scharen... Wat ze daar deden? Vergaderen met de uien? Het is niet erg. Het is mij bekend. Ik haal er mijn schouders voor op. Want als ik er steeds chagerijnig van word kan ik bezig blijven. Op deze manier heb ik elke dag iets om te lachen. Ik word chagerijnig als mijn omgeving verwacht dat het goed gaat, niet snapt dat ik iets vergeet of chagerijnig wordt omdat het mij niet lukt mijn ondernemingen praktisch en zonder problemen af te ronden. Gelukkig konden mijn collega's het waarderen, "hey, nou zien wij inderdaad ook je ADD!" Ja, fijn! En verder hadden ze niets te zeuren, de sla hadden ze zelf gemaakt (op advies van Vriend kan ik nu soms ook hulp vragen...) en de groententaart zag er uit als taart, had groenten en was gaar. Verder zaten er geen schillen of stukjes plastic in. Beter kan niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Bedankt voor je reactie!